miercuri, octombrie 10, 2012

Luna de miere :D la Viena


Dupa casatorie, nasii nostri Ciprian si Maria ne-au facut o foarte frumoasa surpriza in capitala Austriei timp de 3 zile.
Din 4 octombrie pana in 7 am stat la Hotelul Motel One de 4 stele din centrul Vienei in zona Westbahnhof, aproape de gara, de statiile de tramvai si metrou. Pentru a ajunge acolo am strabatut intreaga Ungarie de la Est la Vest in mai putin de 6 ore cu masina si cu ajutorul noului meu GPS Mio Spirit 680 :D. Cu ajutorul cunostintelor spatio-temporale ale  Mariei si cu suportul psihic al lui Ciprian am reusit sa vizitam, spun eu, toate obiectivele turistice ale Vienei.
 Daca careva dintre cititorii mei vor ajunge vreodata prin Viena si vor avea timp de vizite recomand cu toata caldura sa viziteze Palatul Schonbrunn impreuna cu gradinile sale despre care pot spune ca reprezinta o minune arhitecturala a omenirii si ocupa un loc aparte in patrimoniul mondial UNESCO.
De asemenea recomand sa vizitati Donauturm, un turn inalt de 252 metri si de unde puteti vedea intreagul oras si care pana in acest moment detine recordul de cea mai inalta constructie din Austria, dar care cat de curand va fi detronat, deoarece in acest moment se construieste chiar in apropierea turnului o cladire mai inalta decat acesta. Pe langa toate astea, recomand sa vizitati parcul public Prater, Palatul Hofburg, Parlamentul, Opera si  nu in ultimul rand Catedrala Sfantului Stefan din Viena (Stephansdom).
Pur si simplu 3 zile nu ne-au fost suficiente pentru a putea sa vizitam toate acestea in detaliu, dar in mare parte ma bucur ca am reusit sa rezist 3 zile sa ma plimb in continuu prin toata Viena cand pe jos si cand cu metroul.
 Legat de circulatie, la ei nu ai pentru ce sa mai scoti masina din garaj, parcarile sunt extrem de scumpe, aglomereratia este foarte mare iar cel mai eficient mijloc de transport a fost metroul cu care puteai sa strabati Viena pe lung si lat in mai putin de 1 h, iar acestea veneau extrem de des.

 Singurul incovenient a fost faptul ca ei inchid magazinele, supermarketurile in timpul saptamanii la ora 21:00, Sambata la 18:00, iar Duminica aproape toate sunt inchise exceptand restaurantele si magazinele cu alimente. In rest toate scumpe, iar ca sa-ti permiti Viena ai nevoie de o suma considerabila de bani in buzunar. Eu impreuna cu sotia am cheltuiut 450 de euro in 3 zile, bani ce au inclus doar cateva haine, taxe si intrari la obiectivele turistice si abonamentul pe 48 de ore la metrou. In afara de asta, cazarea a costat 70euro/noapte + 3 zile de parcare 13euro/zi.

Diferentele intre noi, maghiari sau austriaci sunt sesizabile inca de la primul contact vizual. In primul rand, am observat ca nu sunt deloc agresivi si duc o viata mult mult mai libertina. Adolescentii au o vestimentatie care confirma zicala "nemtii sunt cei mai prosti imbracati", umpluti de cercei in gura, urechi si ale cavitati destinate acestor obiceiuri, au mai tot timpul si aproape toti castile si i-pod-ul cu ei si fiecare asculta muzica si viata sa. Pur si simplu, acesti oameni traiesc dupa instincte si nu tin seama de alte civilizatii.

 Asadar, Viena a fost o atractie turistica foarte frumoasa, iar in drum spre casa am vizitat putin si Budapesta, mai exact Cetatea Buda.
Multumim dragi nasi pentru surpriza facuta!








Niciun comentariu: